Integritetspolicy

Samlar, offentliggör och lagrar dina personuppgifter. Integritetspolicyn gäller när Intelligenttech tillhandahåller tjänster och produkter, t.ex. när du handlar hos oss på Intelligenttech, har kontakt med vår kundtjänst, besöker våra webbplatser eller köper en produkt utan att skapa ett personligt konto på vår webbutik.

Med integritetspolicyn vill vi att du ska känna dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till oss och visa hur vi ser till att dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning

Personuppgiftsansvarig

ML Intelligent Technology är ansvarigt för personuppgifter så att behandling av dina personuppgifter hos Intelligenttech sker i enlighet med tillämplig lagstiftning.

ML Intelligent Technology AB
org. No. 559406-3272
Sävegatan 8
571 61 Bodafors

e-mail: [email protected]

Hur betalar jag?

Att dela med sig av sina känslor är en fantastisk sak, men för att fästa en del av dem på en gåva behöver man en magisk formel. Betalning kan göras på följande sätt: 
Med kort: När du väljer att betala med kort bekräftas beställningen när beloppet har dragits från kortet, och ditt kort debiteras med inköpsbeloppet före leveransen.

All payment details are treated with high security and protected by banks, we don’t store any of your payment details in our platform intelligenttech and all are treated and operated by Bamboora and Handelsbanken in high security behind a firewall.

Orderhantering

Hur länge måste gåvan vänta för att få sin själsbit och börja resa till havs och land?

1-3 arbetsdagar. Vi behandlar presenter med dina känslor på vår fabrik enligt normal tidtabell - från måndag till fredag, från 9:30 till 17:00 - utan missbruk av magi och säkerställer att de har den perfekta mängden själ.

Och om det skulle finnas fall, dagar eller perioder då vi inte kommer kunna göra leveranser, så behöver du inte oroa dig. Vi kommer att meddela på vår Facebook, Instagram och vår hemsida.

Leverans

En gåva med känslor kan skickas vart som helst i världen.

On the Swedish territory, DHL, Postnord or UPS are the shipping companies with which we are working and you have the freedom to choose the suitable company and price at the checkout.

In the country, your gift ends up making the receiver happy within 2-5 working days from the order processing. And, if it crosses the borders, then the joy has time to grow just like a leavened shell, from 5 to 7 working days from the processing date of the order. This means the international delivery period is between 5 and 7 working days, from the processing date of the order.

Vid utcheckningen kan du se det aktuella leveransdatumet och välja.

Och om destinationen är ett av länderna som inte är en del av Europeiska unionen måste en skatt som är specifik för det landet betalas.

Villkor för byte och retur

Vi tror att det enda fallet där du vill returnera en present med känslor är när den inte har någon känsla - vilket inte är fallet här. Ärligt talat tror vi så mycket på kraften i våra smarta produkter att vi inte vill ha någon retur.

Hur länge har produkterna garanti?

Vi erbjuder 24 månaders garanti för våra produkter som kan ersättas inom 72 timmar från returdatumet.

Kunden har rätt att returnera oanpassade produkter inom 14 dagar enligt EU-lagen, och i 3 år har kunden rätt att reklamera produkten.

Dock, om det händer kan en retur eller ersättning göras inom 30 dagar för produkter som har en defekt även om de är anpassade, för anpassade produkter har du rätt att returnera dem inom 30 dagar. Du behöver presentgarantin och skattekvittot som bevisar köpet.
återbetalning (som görs inom maximalt 7 arbetsdagar)

Vänligen ta hänsyn till följande aspekter när du vill göra en retur: 
Om du upptäcker problem med funktionen på produkten kan du inom 30 dagar begära att returnera den. Produkten måste skickas i originalförpackningen tillsammans med de ursprungliga dokumenten för transaktionen. I detta fall kan vi ersätta den med en identisk eller liknande produkt. Om produkten visar tecken på slitage eller skada kan vi tyvärr inte göra något.

Vilka personuppgifter behandlar vi?

Vilka personuppgifter behandlar vi? Vår datapolitik innebär att vi sparar och hanterar så lite av dina data som möjligt. Det innebär att vi endast använder de data som är nödvändiga för att behandla din beställning och bibehålla kommunikationen med dig. De personuppgifter vi samlar in för dig som kund är följande:

För att kunna behandla din beställning fullständigt överlämnar vi dina uppgifter till våra partners, till exempel PostNord, DHL och UPS via Fraktjakt och Grossist-plattformarna. Vi samlar också in din adressinformation från tredjepartstjänster för adressuppdateringar. Vi kan överlämna information till våra leverantörer, till exempel vid klagomål eller köp av reservdelar. I samband med ett reservdelsköp sparar vi följande data av administrativa och tekniska skäl när du besöker vår webbplats: typ och version av den använda webbläsaren, datum och tid för besöket och din IP-adress. Denna information anonymiseras och används för att producera statistik och förbättra vår e-handelsplattform. Den anonymiserade datan separeras från dina personuppgifter, sparas i ett säkert system och kan inte länkas till en specifik person. Detta betyder att dina personuppgifter alltid är skyddade.

Hur skyddas personuppgifter?

Intelligenttech har vidtagit alla nödvändiga säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter och du kan känna dig helt trygg när du lämnar personuppgifter till oss. Vi förhindrar olämplig åtkomst, spridning och ändring genom att bland annat spara personuppgifter i databaser som skyddas av auktorisationskontroll och en brandvägg. Vid kommunikation om dina personuppgifter till samarbetspartners finns alltid en personuppgiftsbiträdesavtal som grund, och kommunikationen är krypterad.

Vilka rättigheter har du?

Du kan alltid kontakta oss om du vill bli informerad om vilka personuppgifter vi sparar om dig, eller om du vill korrigera felaktigheter eller radera denna data. Vi kommer också, på din begäran eller på eget initiativ, att korrigera, avidentifiera, radera eller komplettera information som visar sig vara felaktig eller ofullständig. Du har också rätt att begära följande:

Rättelse av dina personuppgifter:
På begäran kommer vi korrigera felaktiga eller ofullständiga personuppgifter vi behandlar om dig så snabbt som möjligt. Vi har dock inte möjlighet att ändra personuppgifter på befintliga beställningar.

Radering av dina personuppgifter:
På din begäran raderar vi de personuppgifter vi behandlar om dig om de inte längre behövs för ändamålen för vilka de samlades in. Om det finns rättsliga krav på behandling av dina personuppgifter kommer vi att avsluta behandlingen av uppgifterna för ändamål som inte syftar till att uppfylla lagstiftningen, till exempel redovisnings- och skattelagstiftning.

Kontaktuppgifter

ML Intelligent Technology AB
org. No. 559406-3272
Sävegatan 8
571 61 Bodafors

Tel.: +46 (0)31-411 480
e-post: [email protected]